مطالب مرتبط:
چند توصیه تغذیه ای به روزه داران + اینفوگرافی
توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای روزه داری در ماه مبارک رمضان
غذاهای مفید برای ایام روزه داری
تغذیه روزه اولی ها چگونه باید باشد؟
توصیه های طب ایرانی برای روزه داری در ماه مبارک رمضان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1402 ساعت 08:552024-03-17پزشكي

توصیه های تغذیه ای در ایام روزه داری 


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان باید از مایعات طبیعی و آب سبزی ها و صیفی ها استفاده کرد و از مصرف نمک و شیرینی نیز باید پرهیز کرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان باید از مایعات طبیعی و آب سبزی ها و صیفی ها استفاده کرد و از مصرف نمک و شیرینی نیز باید پرهیز کرد.

سیده سمیه اصغری، در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: بعد از افطار، داشتن تحرک و فعالیت با شدت متوسط که موجب مصرف کالری می شود توصیه شده است و نماز خواندن در اوقات مختلف روز با حرکت هماهنگ تعدادی از مفاصل و ماهیچه ها، باعث ایجاد توازن و تعادل بدن، مصرف کالری، کمک به جریان خون و کمک به متابولیسم غذا می شود.

وی اظهار کرد: مصرف بیشتر از 8 لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات طبیعی و آب سبزی ها و صیفی ها مانند (آب هویج، آب گوجه فرنگی و آب کرفس که سبب دریافت بیشتر مایعات، کالری و تا حدودی فیبر غذایی می شود در فاصله افطار تا سحر، بدن را از کم آبی در طول روزه داری حفظ می کند لذا از خوردن غذاهای چرب و شور و هم چنین انواع تنقلات شور، انواع کنسروها، شورها، انواع سوسیس، کالباس و سایر فست فودها که سبب تضعیف سیستم ایمنی و ایجاد تشنگی می شود پرهیز کرده و توصیه می


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند - دانشگاه علوم پزشکی - معاونت بهداشتی - دانشگاه علوم - مصرف - علوم پزشکی - مایعات
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای در ایام روزه داری 

توصیه های تغذیه ای در ایام روزه داری